2015. május 3., vasárnap

EGY KAMASZ NAPLÓJÁBÓL

ANYA


Anya olykor sírva fakad egy filmen,
egy könyvön,
egy versen,
egy dalon,
egy semmiségen.
Miért érzem úgy,
hogy a saját életét siratja?


***


TALÁNY

Anya hol barátnő,
hol meg kapitány.
Nem tudok kiigazodni rajta.


***


ANYA

Anya szomorú.
Ilyenkor nem szólal meg,
mintha lebeszélte volna
az egyenlegét,
és most várja,
hogy feltöltsék.


***


PÁRBESZÉD

„Anyu,
emlékszel még
milyen voltál hetedikes korodban?
Te minden lányt
bírtál az osztályban?”

„Jaj, dehogy!
Krisztát kifejezetten utáltam.”
„Miért, milyen volt?”
„Tökéletes.
Karcsú.
Csinos.
Szép, sőt gyönyörű
és okos.
A legutolsó divat szerint öltözködött.
Én meg a nővéremtől örökölt
ruhákban jártam,
és ronda voltam.”

„Az kizárt dolog, anya!
Te nem lehettél ronda!
Mindenki azt mondja,
tökre úgy nézek ki,
mint te,
és én szép vagyok!”


***


FÉL HATTÓL

Fél hattól ne zavard anyát,
a mobilját kikapcsolja,
leveszi a kaputelefont.
Nézi a sorozatot,
az ötödik évadból
a százhatvanharmadik folytatást
teljes figyelemmel.

Ilyenkor
aláírja az ellenőrződben a beírást
és az egyeseket
úgy, hogy közben
le sem veszi a szemét
a képernyőről.


***


VISELJ EL

Viselj el engem
akkor is, ha elviselhetetlen vagyok,
és szeress
akkor is, ha nem vagyok szerethető,
ha még magamat sem tudom szeretni.
Ne szidj le,
ha újra meg újra elfelejtek valamit,
mert a szidásokat
nem felejtem el,
csak úgy teszek, mintha nem érdekelne.
Ne mondd, hogy csalódtál bennem,
mert épp eléggé fáj,
hogy én is folyton csalódom magamban.
Ne faggass,
mert akkor biztosan nem tudom elmondani,
amit nem tudok elmondani.
Ne utasíts rendre,
ne parancsolgass,
mert azzal megakadályozod,
hogy én parancsoljak magamnak.
Ne példálózz,
mert elveszed a kedvemet.

Legyél olyan velem,
amilyen akkor voltál,
amikor még nem születtem meg.
Emlékszel?
Te mesélted,
hogy csak vártál és szerettél,
figyelted, ahogy rugdalózom odabenn,
és elképzelted,
milyen jó lesz megölelni engem.

Mi lenne,
ha meg se próbálnál nevelni,
csak szeretnél engem
és örülnél, hogy vagyok?




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése